Donnerstag, September 28, 2006

Lists

SI have to admit, I like having a small list of the sewing projects, that I want to make soon.
It kind of keeps me focused.
My sewing room is still a mess and during the move I found some shirts etc. that I made myself and that I don't wear anymore because for example, I don't like the neckline anymore, so I have a humungous mending pile.

So here is my to-do-list for the next time: ( I'm going to update this list every day (red), so if you are interested in what I accomplish, don't forget to check plus it is easier just to update, then to write another entry every day )

- get all shelfs and hangers installed in the sewing room to get a little more tidyness ( if the shelfs are up I can unpack some bags etc. So this is a crucial ( sp?) step to get organized) DONE
- striped shirt: new neckline ( this should be done today) DONE, will be used as PJ top because I overstretched the binding....
- green skirt: if this skirt does not fit tonight, then it will go into the red cross bag Still fits, so it needs beeing rehemmed ( just the lining)
- blue trousers: hemming. I don't got around hemming it by hand for the last few weeks, so this will be done by machine now done
- blue t-shirt: beeing transformed into a pair of retro shorts for dh.
- various bras: get new underwire ( any hints on how to avoid that the wires distroy the tunnels? )
- finishing my onion skirt ;) Done, want to wear it tonight ( monday) to a birthday party with my new way to expensive boots
-babyquilt DONE
- Blinds for the bathroom ( started them on thursday and nearly finished them yesterday, see next post or previous...)

So, und nun für die deutsch lesenden Mitleser...

I muss zugeben, dass ich ein kleiner Listenfreund bin. Ich habe das Gefühl, mehr fokussiert zu sein, wenn ich eine Liste von Nähprojekten habe, die ich in nächster Zeit machen will.
Mein Nähzimmer ist noch immer mega-chaotisch und während des Umzugs hab ich dann noch einen ganzen Haufen an Shirts gefunden, die ich so nicht mehr trage, aber die sich gut ändern lassen.

Hier also meine Liste:
- Regale und Haken anbringen, damit ich ein bisschen mehr Ordnung bekomme. Wenn die Ragele erstmal hängen, kann ich die letzten Tüten und Beutel auspacken. Also ein wichtiger Schritt zu mehr Ordnung
- gestreiftes Shirt: Rollkragen ab und V-Ausschnitt rein
- grüner Rock: wenn der heute abend nicht passt, dann geht er in den rote-kreuz sack
- blaue Anzugshose: Säumen. die liegt seit wochen und wartet auf einen Handsaum. Da ich dazu aber keine Lust hab, wird die heute mit der Maschine gesäumt
- blaues T-shirt: wird zu einer Retro-Shorts für den freundlichen Banker aka Ehemann
- diverse BHs: Neue Bügel rein. Irgendwelche tipps wie ich verhindern kann, dass die Bügel immer das Tunnelband durchstechen?
- meinen Onion-Rock fertig nähen
- Babyquilt...

Kommentare:

katrin hat gesagt…

na, da bin ich gespannt auf den quilt.
go tini, go! *pompomswedel*

Mary Beth hat gesagt…

Arghh! You remind me I have so much repairing to do, too. Bet my pile is bigger than yours! At least you're organized enough to make a list :) while I just shut my eyes as I go through the laundry (not a helpful tactic!)