Donnerstag, Oktober 05, 2006

Excitment in my little world

HUHU,

I'm going to start in English as usual :)
Dear fellow sewers, don't miss out your chance to participate in our own blogwide sewing challenge! Sew something great and win an onionpattern :)

and now coming to my excitement.
Not have I just finished tracing my new medivial LOTR inspired dress which will be the dress to wear to a wedding at the end of this month. I still have plenty of dark blue cotton satin, so this will be the fabric.

Yeah, I'm sewing!

AND I'm knitting. I have conquered the Hedera pattern to be found at
knitty.com My first lace ever. Takes forever but it really comes out great. Commuting 1.5 hours every day by bus helps :)

but now the big news:
WE ARE GOING TO HAVE A LOOK AT 2 KITTENS TOMORROW.... yeaaaah!
One is supposed to be a chartreuse but I bet it's a british shorthair or an european shorthair and the other is a mix :) After not having cats for 8 years now, I'm really excited! I'll take pics, I promise!

Und nun auf Deutsch:

hier geschehen aufregende Dinge:

Zunächst hab ich endlich den Schnitt für mein neues MIttelalter/Herr der Ringe/auf alle Fälle total nicht A Kleid nach Mccalls 4340 ( link siehe oben ) kopiert und werde meine noch reichlich vorhandenen Vorräte an blauem Baumwollsatin nutzen :) Das Kleid muss bis Ende des Monats fertig werden, da wir dann zur Hochzeit sollen, die ein Mittelalterthema hat...

und ICH STRICKE
Ich habe das Hedera Muster endlich verstanden und nun stricke ich lustig mein erstes Spitzenmuster :) Es hilft täglich 1.5 Stunden Bus zu fahren!

aber nun zur wirklichen Neuigkeit:
Wir fahren uns morgen 2 Kätzchen anschauen. Eine ist angeblich eine Kartäuser, aber ich tippe entweder auf Hauskatze oder British Kurzhaar. Egal hauptsache lieb. Ich hatte jetzt 8 Jahre keine Katze und freu mich so :)

Kommentare:

Kerstin hat gesagt…

Tini becomes a shield maiden? kewl³
( and I thought, Larper can't sew *ggg*)
I'm curious how it will look like, it's a nice dress!

katrin hat gesagt…

klar können larper nähen... aber ist das teil dann auch larp-gerecht aus pannesamt? *läster* ;)

das schnittchen ist hübsch, bitte einige fotos vom fertigen werk!

Tini hat gesagt…

it seems that I'm not a Larper as they are normally :)
I hate crushed velvet HATE HATE HATE
and I can sew a straight seam
and my last dress has a hong kong finish and this one will get a stay for the sleeves