Dienstag, Januar 12, 2010

The last FO of 2009

( I admit, I haven't taken pictures of the things finished in 2010 yet, so you are going to get pictures of my last FO of 2009 for now :) )




The pattern is French Press slippers (yes, the yarn harlot made them too and yes, I'm a follower ;) ) and absolutely great! The yarn is Peruvian Highland wool from Elann that happend to be in my stash. I used 2,25 skeins of it, so it is great for using up odds and ends of feltable wool.

Size made: around 40-41is
Made for: Louise
Buttons: also from stash
Time needed knitting: A sunday plus some time for the sewing and felting.
Felting: By my trusty washing machine on 90°C on intense cycle (over an hour)

Recommendation: Highly recommended! Louise likes them very much and I will need to make myself a pair too!

Kommentare:

madhatter hat gesagt…

todschick!

hast du einen toplader?
mein yorick war ganz schrecklich VERfilzt, deswegen hab ich mich nie mehr rangetraut, aber solche schühchen wären schon toll!

nähere infos, bitte! :)

Sigrid hat gesagt…

Never thought you could knit these. Lovely.

Kerstin hat gesagt…

Ich habe hier extra Filzwolle.. und trau mich nicht. Meine Maschenprobe war erst richtig, als ich ganz dicke Nadeln genommen habe, aber da kam mir mein Gestrick schon sehr löcherig vor.
:(
Aber diese Schläppchen, da kann man Louise glatt drum beneiden. Pah, da weigert sie sich beharrlich, stricken zu lernen und kriegt immer die schönsten Sachen geschenkt! SKANDAL! *ggg*

Summerset hat gesagt…

Very cute!

Louise hat gesagt…

Muhahahahah - mein Plan geht auf... *händereib*
Nein, im Ernst:
Ich bin ganz glücklich, dass ich liebe Leute kenne und die auch noch stricken können und mich mit solchen Nettigkeiten verwöhnen.

Katharine in Brussels hat gesagt…

Lovely toasty toes!

cc22 hat gesagt…

情趣,情趣用品,巴黎,

SM,G點,按摩棒,
變頻跳蛋,
跳蛋,無線跳蛋,

飛機杯,數位按摩棒,
充氣娃娃,
自慰套,自慰套,
情趣娃娃,自慰器,
電動自慰器,充氣娃娃,
角色扮演,

潤滑液,
情趣禮物,情趣玩具,
威而柔,逼真按摩棒,
情人趣味千奈,情人趣味用品,